+ Svara på ämne
Resultat 1 till 8 av 8
    Medlem Snorsafts avatar
    Reg
    Okt 2010

Allt åt alla - En resa för klasshatare?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14285457.ab

Klassresa till Solsidan

Förbundet ”Allt åt alla” ordnade överklassafari till Solsidan i Saltsjöbaden i går. Vi var en busslast nyfikna som betalade en femtiolapp var för att åka med.

”Allt åt allas” representant Anna* Svensson hade skaffat en ljusblå flygvärdinnedräkt från Finnair och agerade reseledare.
    –  Om ni vill twittra så har vi en hashtag som heter ”klasshat”, sa hon när hon efter en stund fått ordning på mikrofon och hög*talare.
    Svensson studerar till psykolog och uppger att Allt åt alla är ett löst sammansatt förbund till ”vänster”, vilket jag redan hade räknat ut. Mer än så vet jag inte, förutom att dess representanter* uppenbarligen tillhör den ironiska* generationen samt att de är pr-*genier.
    ”Förbundet” består nämligen av bara tio medlemmar i Stockholm, men överklassafarin har rönt så mycket uppmärksamhet att det verkade som om hela stan kände till den.

Välkomnades av pöbelhop
    Även i Saltsjöbaden hade ryktet spridits. När den trivsamma hippiebussen nådde Grand Hotel* i villasamhället väntade en pöbelhop bestående av finniga överklasslynglar.
    Några av dem viftade med sina telefoner och ropade ”Iphone! Iphone!” Jag antar att de gjorde det för att demonstrera ekonomisk överlägsenhet. En bar på en hockeyklubba. Flera tycktes ha kammat sig med fläskkotlett.

”Klassamarbete”
    Några av bratsen följde med och pratade högt och hånfullt när safarideltagarna ställde sig utanför hotellet för att höra på ett före*drag om Saltsjöbadsavtalet. Det tecknades på Grand år 1938 av LO och arbetsgivarna. Det blev en symbol för svenskt samförstånd, fast föredragshållaren Martin Andersson kallade det ”klassamarbete”.
    Anförandet var kanske för akademiskt för att vara medryckande i den gråa kylan, särskilt när Andersson talade om ”socialdemokratins etatistiska hållning”, men han fick varma applåder av alla utom bratsen.

Kastade ägg
    Därefter fortsatte färden till Solsidan och på vägen dit kastade en slyngel ägg på bussen.
    Alla samhällen har sina slutna områden där man ser med misstänksamhet på utomstående. Ju mer isolerat lokalsamhället är, desto större är misstron mot främlingar.
    Saltsjöbaden tycks vara det mest isolerade samhället i Sverige, kanske det mest isolerade i Europa.

Asociala tendenser
    På Solsidan berättade en annan* Martin, Fredriksson
    i efternamn, om den sociala samman*sättningen på den ståtliga Amirals*vägen. Där är villorna enorma och det vanligaste yrket* riskkapitalist.
    Fredriksson berättade också om asociala tendenser i området, som ovilja att betala skatt, aggressiv* körning och att någon sågat ner kommunala träd för att få bättre utsikt.
    Jag frågade en ung kille, John, varför han var med på safarin. Han sa att han arbetar som assistent på ett sjukhus och tjänar 9 000 kronor* i månaden efter skatt. Med hjälp av släktingar har han lånat 800 000 till en bostadsrätt i förorten Märsta. Något annat sätt finns inte att hitta en lägenhet i Stockholmsområdet.
    Dagen efter senaste löningen hade* han 1 500 kronor kvar när hyra, amortering* och andra fasta utgifter var betalda.
    – Jag vill se hur de lever här, sa John.

”Kommunistfittor!”
    Hela Solsidan tycktes känna till safarin*. Några barn stod i ett fönster och skrek:
    – Vi äter gooodis!
    Några slynglar följde efter i bilar och en av dem vrålade:
    – Kommunistfittor!

Medlem LowCashs avatar
    Reg
    Okt 2010
    Jag ska fan starta egen turistbuss för 40 spänn och konkurrera ut dom jävlarna!

Medlem Abuses avatar
    Reg
    Okt 2010
    Undrar hur vänstern hade reagerat om det var omvänt.
    Att brats och överklassen kom och hade fattigsafari i Rågsved.
    "Och till höger ser vi en gubbe som letar föda och pant i en papperskorg"
    "Till vänster ser vi en tonårsflicka idka oralsex för ett par tabletter"

Medlem Lokas avatar
    Reg
    Jan 2011
    Citat Ursprungligen postat av Abuse Visa inlägg
    Undrar hur vänstern hade reagerat om det var omvänt.
    Att brats och överklassen kom och hade fattigsafari i Rågsved.
    "Och till höger ser vi en gubbe som letar föda och pant i en papperskorg"
    "Till vänster ser vi en tonårsflicka idka oralsex för ett par tabletter"
    Där har du något

majoriteten av överklassen har nog aldrig varit i dem delarna. jag slår vad om att det blir bilbränder och stenkastning

Medlem Snorsafts avatar
    Reg
    Okt 2010
    Överklassafari i all ära, och blir det någon motsvarighet kanske det kan bli ett, Zoofearighetto 2500:-/15min - Max tre pers.

..ungarna kan springa till dom decimetertjocka glasen och skrika: Spliff, Spliff!!

Medlem LowCashs avatar
    Reg
    Okt 2010
    Som vanligt i vår sköna nya värld överträffar verkligheten dikten:

http://www.aftonbladet.se/senastenyt...cle14296953.ab

Medlem Abuses avatar
    Reg
    Okt 2010
    Citat Ursprungligen postat av LowCash Visa inlägg
    Som vanligt i vår sköna nya värld överträffar verkligheten dikten:

http://www.aftonbladet.se/senastenyt...cle14296953.ab
    Han blev dragen i örat och skrev snabbt att han ångrar det han nyss skrivit.
    Ångrar han att han är en idiot? Ångrar han att han har dom åsikter han har, eller ångrar han bara att han gav uttryck för dom i ett offentligt sammanhang?

Jag tycker inte alls han ska ångra något, väljarna har rätt att känna till hans verkliga åsikter.

Medlem LowCashs avatar
    Reg
    Okt 2010
    Det är pga av sådana här grejer, plus twittergrejen med britterna i USA, som gör att jag inte har facebook eller annan social media. Minsta kommentar, oavsett hur oskyldig eller skämtsam den är, kan kosta en jobbet eller ens sociala anseende (eller semesterresan till USA uppenbarligen). I mitt fall handlar det väl mer om framtida jobb eller framtida sociala anseende, men ändå.

Finns väl folk i sverige som fått sparken pga saker de skrivit på facebook? Vet i alla fall ett företag där ca 200 anställda gick samman i en protestgrupp på fb mot dåliga arbetsvillkor. De trodde att ju fler de var desto bättre gehör skulle de få. Istället fick samtliga en varning pga bristande lojalitet, helt enligt reglerna tydligen.

Angående fb är det ju inte bara det du skriver som granskas, utan även ditt nätverk. Har du sunkiga kompisar, vilket de flesta normala har mer eller mindre, kan du automatiskt räknas bort från många typer av jobb. De vänner du har säger något om vem du är, är tanken.

Dagens värld är tamejfan helt jävla körd.

Ontopic: KD är jävla fascistiska kristna smygbögar hela bunten.

Besökare fann denna sida efter sökning på:

allt åt alla

överklassafari

allt åt alla anna svensson

Anna Svensson safari

Anna Svensson Allt åt alla
förbundet allt åt alla
överklassafari solsidan
klassresa buss
allt åt alla ägg
forum om allt för alla
allt åt alla martin